Se splitboardem na 2404 metrů vysoký Furkotský štít ve Vysokých Tatrách

Ráno 16. března vstáváme na Chatě pod Soliskem a po sedmé hodině vycházíme směrem na Predné Solisko. Stále nevíme přesný směr, kam půjdeme. Počasí je jako na objednávku, a proto se nahoře opět kocháme. Nakonec přicházíme s návrhem sjet do Furkotské doliny a dojít až na její konec, konkrétně na Furkotský štít.

Podle stavu sněhu chceme sjet zpátky na chatu či druhou stranu do Mlynické doliny. Ráno je tvrdo, a ještě když si vybíráme západní žleb! Sjezd do doliny byl hrozný, tvrdý jak beton a to na síle moc nepřidalo.

Po dojezdu do doliny se začína slunce do nás slušné opírat. Na dnes je hlášeno místy i +20°C! To naštěstí zachraňuje občasný vítr. Dole v dolině skládáme splitboardy a začíná dlouhé šlapání přes celou dolinu. Po 90 minutách jsme u Vyšších Wahlenbergových ples a obcházíme/traverzujeme je zprava. Potom již musí splitboardy na záda a lezeme někam za Bystrou lávku. Následně už jen po krátkém hřebenu až na vrchol Furkotského štítu. Nějaké povinné vrcholové foto a jdeme o kousek níže, kde proběhne svačina se zaslouženým odpočinkem. Nakonec dle domluvy a hlavně stavu sněhu vybíráme sjezd do Mlynické doliny.

Skládáme naše splitboardy a vybíráme si první možnou převěj na sjezd. Převěj trochu upravíme, ať do ní nemusíme hned skákat. Jeden po druhém vjíždíme do svahu o sklonu 30-35°/S1+, E1/900 m. Setkáváme se až u Capieho plesa, kde chvilku odpočíváme. Potom nás již čeká nejdelší sjezd přes celou Mlynickou dolinu. Sjezd je velmi příjemný a dle stavu sněhu dojíždíme až k Mlynickým plesům. Dále již pokračujeme po svých až na parkoviště u hotelu FIS, kde máme zaparkované auto.

O chvilku jsme u něho a ještě voláme nahoru na chatu klukům od obsluhy, ať nám hodí zbytek našeho materiálu na lanovku. Poslední výhledy do okolí a jedeme spokojení domů.

Těšíme se na další splitboardové toulky po Vysokých Tatrách!

DALŠÍ OBRÁZKY JSOU ve Fotogalerie Furkotský štít (2404 m)