HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Ideální příprava na zimní hory? Jednoznačně POLE DANCE!

Ideální příprava na zimní hory? Jednoznačně POLE DANCE!

Co je vlastně POLE DANCE? V první řadě je třeba říct, že to není tanec u tyče, ale tanec NA tyči, takže to s nějakým striptýzovým tancem má společnou maximálně tu tyč, a to ještě ne tak docela, protože na pole dance je speciální pochromovaná tyč. A proč je to ideální průprava na zimní hory? Čtěte dále.

Pole dance vypadá ladně a celkem jednoduše, ale je to ale opravdu dřina, navíc s „bonusem“ spousty modřin všude možně i nemožně (člověk by nevěřil, kde všude může vzniknout modřina…). Tělo musí být po všech stránkách pružné a silné. Pole dance obsahuje prvky z gymnastiky a baletu, a při při většině prvků patřících do pole dance potřebujete, aby si svaly u Vás nehrály na schovávanou. A pokud si na schovávanou Vaše svaly v minulosti hrály, tak při pole dance je to rychle přestane bavit, výborně se posílí a přestanou se stydět před okolím.

Pole dance není typický „spalovací sport“ na hubnutí, není to aerobní činnost, ale i tak se člověk pořádně zapotí a spaluje, tím pádem se dá říct že je to fajn i na hubnutí. Ne na úbytek váhy, protože svaly váží více jak tuk, ale na zmenšování některých obvodů určitě ano.

Co vše se při pole dance protáne, posílí a procvičí?

Vytrénuje se celé tělo, především svaly horní poloviny těla – hlavně paže, zádové a břišní svaly a obrovsky to prospívá celkovému držení těla. Zpevní se celý zádový korzet. Kromě síly je třeba flexibilita. Protahování je nedílnou součástí pole dance, důležitá je flexibilita kyčlí, ramen a zad, což velmi usnadňuje veškeré pohyby jak při jiných sportech, tak při běžných denních činnostech.

Vliv na nohy je zpočátku pouze ve formě různě velkých modřin, ale s roustocí šikovností a zvyšujícím se počtem náročnějších prvků dochází k výbornému univerzálnímu posílení také stehenních a lýtkových svalů. Při pole dance se průběžně zapojuje řada svalových skupin, na které si při běžných sportech nebo posilování ani nevzpomenete.

Co se dokonale využije v zimě na lyžích a snowboardu, a to nejenom při skákání, je KOORDINACE, hlavně orientace v prostoru, když je člověk hlavou dolů, je pro spoustul lidí opravdovým oříškěm. Je to skvělé na rozvoj důvěry mezi tanečníkem a lektorem, a hlavně sebedůvěry při nacvičování nových prvků. Stoprocentně posouvá hranice strachu, protože se strachem by byla velmi omezená možnost posouvat se vpřed. Probuzení ženskosti a posílení sebevědomí je třešnička na dortu tohoto krásného,
mladého sportu…

A jaký vliv má výše uvedené na lyžování a snowboarding?

  • Dokonalé vylepšení orientace – použití u skoků, při jízdě v lese, při pádech formou salt nebo letem ve žlabech
  • Vytrénovaná horní polovina těla – dokonalé a neochvějné držení těla i při nejnáročnějších sjezdech, běhání do kopce je i s těžkým batohem snadnější, visení na rukách, když Vám podklouznou stoupací pásy je snadné – co více si přát?
  • Důvěra v sebe sama – pokud hodně často visíté na tyči hlavou dolů s tím, že se držíte jen minimálně, posílí to Vaši sebedůvěru a spoléhání na vlastní schopnosti neporovnatelně více než většina jiných činností – i náročně sjezdy se Vám díky zlepšené psychické odolnosti mohou zdát lehčí
  • Pro nás dívky ať už při tanci, na lyžích nebo snowboardu – probuzení ženskosti a celkové zlepšení postavy

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: