Velikonoční pomlázka freeridu, telemarku i skialpu na rakouském Hinterstoderu

Lyžařské středisko Hinterstoder v rakouském pohoří Totes Gebirge nabízí menší možnosti i milovníkům freeridu i skialpu . Velkou výhodou je, že když přijdou sněhové srážky, jste na místě přes Linec za 4 hod jízdy autem z Brna nebo Prahy. Pěkné lesní terény jsou podél horní dvojsedačkové černé lanovky se nabízí napravo a nalevo v lesním porostu či podél kryté šestisedačky na 1850 metrů vysoký vrchol.

Rakousko

Základní trasa

Hinterstoder - vrchol Schrocken - planina Huttererboden - Hinterstoder

Podrobný popis

Další možností je vyjet z horní stanice ve výšce 2000 metrů ospalýma loučkama podél kotev.  Odtud je možné  pokračovat asi 200 metrů dál a sjíždět dvěma  výživnými žleby do kotle.

Odtud pokračovat na pásech strmým platem Elmplan na vrchol Schrocken (2289 m), asi 2,5 hod. Sjezd je ohodnocen stupněm tři  a dole v 1680 metrech se šlape na pásech doleva zpět asi 200 výškových metrů pod dolní stanici kotvového vleku u jezírka na horním platu. Třešničkou na dortu je pro vyznavače adrelinové volné jízdy sjezd od vrcholu černé dvojsedačky (1853 m) padesát metrů dál k ústí strmého kotle na severovýchod.

Sjezd vede do údolí Untere Rottal v 1300 metrech. Jezdili jsme tři.  Prážáci Dan a Viktor freeride , u mne tradičně telemark.

Zde se však kvůli stále strmějšímu sjezdu a nepřehlednému systému roklí končí asi v 1450 metrech u pahýlu ulomeného stromu a traverzem doleva přes 2-3 rokle se vyjede u dolní sedačkové černé lanovky.  Více dole se kotel rozdělí na několik skalnatých srázu a jediná cesta na dno údolí vede po úplné pravé linii kotle.

Sjet se dá opatrně dolů a u cedule národního parku ve výšce asi  1250 metrů se odbočí doleva a asi po půl hodině vydatně strmého traverzu lesní cestou  se dostaneme  zpátky na podhorní planině Huttererboden u červené sjezdovky.

string

Přístup na začátek

Do Hinterstoderu autobusem či autem.

Další túry v okolí

Dubnový skialp na rakouském vrcholu Hohe Veitsch (1981 m)