Telemarkové – Skialpové cvičení na Poludňovém Grúni

Podařilo se nám s bratem doslova ukořistit neděli 17. března 2013 a zatímco palič posledním dnem uzavíral lavinový kurz na chatě pod Chlebom jsme se vydali na Malou Fatru s cílem, že já vyzkouším telemarkové obloučky, Libor si přitom fajně zalyžuje a omrkneme, jak to paličovi na kurzu šlo. Nakonec vše proběhlo trošinku jinak.

Do Vrátné – na Starý Dvor dorážíme autem před rozjetím vleků a po domluvě s vlekaři se svezeme pár metrů vlekem abychom urychlili a usnadnili si výstup. Slunce pěkně hřeje a tak teplota je v celku příjemná. Okolo chaty jen projdeme a stoupáme vedle vleku, následně po hřbetu na Poludňový Grúň.

Doplníme tekutiny a rozmýšlíme co s časem, co a jak dál a hlavně kudy dolů užít si nějaký ten sjezd. Dlouho neváháme a po občerstvení vyrážíme přímo korytem potoka až k soutoku s potokem ze Stohu. Opět doplníme tekutiny, po pár metrech prohodíme pár slov s dvojící z Malenovic o tom, kolik je kde v okolí sněhu a stoupáme na cestu ze Stohového sedla opět na Poludňový Grúň.

Prohlédněte si všechny fotografie k článku…

To už se však chodník změnil v cestičku jak pro mravence a tak po dojití opět na Polodňový Grúň se moc dlouho nezdržujeme, bere za své předsevzetí, že navštívíme paliče (beztak pak pojede pod výtahem a dle informací, tam zrovna moc sněhu není) a raději se rozhodujeme dát si ten sjezd ještě jednou. Báječně si cestu k soutoku užíváme, já si trénuji telemarkové obloučky a bratr rozhýbává koleno po operaci.

Když stoupáme následně směrem na Stohové sedlo tak nás nenechá netečnými vpravo na nás shlížející Stoh. Chceme totiž aspoň něco vidět letos na Stohu (viz možná další článek později). Vystoupáme na vrchol a pro perfektní podmínky jedeme přímo kotlíkem. Dojíždíme k potoku a už nás jen čeká výstup opět na Poludňový Grúň a sjezd přes Paseky k autu.

Ráno trochu chladněji, poté sem tam větřík, den zalitý sluncem, pohyb na čerstvém vzduchu, báječné sjezdy– zkrátka skvěle strávená neděle, co víc si přát – snad jen ať je takových dní víc.