Na skialpech ze Špindlerova Mlýna na vyhlídku Krakonoš (1421 m)

Vyhlídkový vrchol Krakonoš (1421 m) na východním okraji Kozích hřbetů je dostuplný po červené turistické značce. Nabízí krásný výhled nejenom na hory, ale take do údolí Bílého Labe a Dlouhého dolu. Proto stojí za návštěvu na skialpinistických lyžích.

Česko

Převažující sklon svahu
20 °
Lavinové nebezpečí
ano, při výstupu i sjezdu, při sjezdu hlavně v úseku od rozcestníku Kozí hřbety při traverzovém sjezdu po Staré Bucharově cestě k začátku lesa
Spaní na chatách
ano
Povolení, poplatky, omezení, zákazy
pohyb v I. zóně KRNAP možný pouze po značených trasách a doporučených skialpových trasách

Mapa oblasti

Základní trasa

infocentrum ve Špindlerově Mlýně (720 m) –dolní stanice vleku Krakonoš – pod vlekem nebo po bývalé sjezdovce ke koncové stanici vleku – po vrstevnici průchod lesním průsekem k rozcestníků červené turistické značky se žlutou – po žlutě značené Judeichově cestě stoupavým traverzem jižními svahy Kozích hřbetů – pořád po žluté (Judeichova cesta odbočuje doprava dolů k najpojení na Starou Bucharovu cestu) - pozor lavinový terén – traverz Tetřevího žlabu – napojení na červeně značenou Starou Bucharovu cestu a po ní k rozcestníku Kozí hřbety – Krakonoš (1421 m) – sjezd po červené značce Starou Bucharovou cestou k odbočce na Judeichovu cestu a ní do Hrazeného dolu – dojezd ke Svatopetrskému potoku s přebroděním – po zelené turistické značce do Špindlerova Mlýna

Podrobný popis

Na webových stránkach KRNAPu jsou popisy čtyř doporučených skialpinistických tras vycházejících ze Špindlerova Mlýna. Popsaný výlet se drží značených turistických tras s napojením na skialpinistický okru ze Špindlu údolím Bílého Labe přes Luční boudu se sjezdem do Dlouhého dolu. Okruh s využitím žlutě značené Judeichovy cesty má pod hřebenem parametry krajinově a svahově zajímavé skialpové túry.

Značka pozor na lavinový terén ukazuje cestu dálZnačka pozor na lavinový terén ukazuje cestu dál

Rozšlapáno od pěších...Rozšlapáno od pěších…

Výhled zpátky do Špindlerova MlýnaVýhled zpátky do Špindlerova Mlýna

Ze Špindlerova k Judeichově cestě

Z centra Špindlerova Mlýna projdeme podél infocentra k dolní stanici nefungující vleku Krakonoš. Podle aktuální situace můžeme zvolit výstup na skialpech přímo v dráze vleku nebo po bývalé sjezdovce. Na sjezdovce je potřeba dávat pozor na sněžné skútry. Od koncové stanice vleku pokračujeme ještě kousek lesním průsekem po vrstevnici k rozcestníku červené značky se žlutou.

Nad Tetřevím žlabemNad Tetřevím žlabem

Po žluté turistické značce jdeme kolem zákazu vjezdu cyklistům s vyhýbáním se stopě od sněžného skútru. Judeichova cestea příjemně stoupá asi sto výškových metrů nad Starou Bucharovou cestou. Ve výšce asi 1050 metrů se původní Judeichova cesta odděluje vpravo (místo následného sjezdu). My pokračujeme stale po žluté turistické značce lesem a občasnými vyhlídkami k Tetřevímu žlabu.  U Tetřevího žlabu take vstupujeme do I. zóny KRNAPu a po chvilce docházíme po značce k rozcestníku Úbočí Kozích hřbetů. Odtud  stoupáme nad hranici lesa v traverzech Starou Bucharovou cestou až na hřeb en. Od hřebenového rozcestníku je to na vyhlídkový vrchol Krakonoš (1421 m) už jenom kousek.

Traverz po žluté turistické značceTraverz po žluté turistické značce

Výhled na Luční horuVýhled na Luční horu

Traverz k hřebenu u Kozích hřbetůTraverz k hřebenu u Kozích hřbetů

Sjezd z Krakonoše do Dlouhého dolu

Na vrcholu Krakonoš (1421 m) sundáme tulení pásy a přejedeme k rozcestníku. Sjezd od rozcestníku Kozí hřbety je po Staré Bucharově cestě (pozor, jen za nízkého stupně lavinového nebezpečí!), která sestupně traverzuje hřeben Kozích hřbetů jižními svahy až do lesa. Míjíme rozcestník se žlutou turistickou značkou a pokračujeme ve sjezdu po Staré  Bucharově cestě až k Judeichově cestě (1050 m) Odbočíme doleva a sjezdeme do Hrazeného dolu.

Sjezd do Dlouhého doluSjezd do Dlouhého dolu

Zasněžným potočním údolím dojedeme k Svatopetrskému potoku. Přebrodíme jej a vystoupáme na silnici. Po ušlapané silnici sjíždíme po zelené turistické značce do Špindlerova Mlýna. Pozor – za prvními domy je vhodnější opustit cestu a pokračovat nalevo od ní. Na lyžích můžeme dojet až do centra Špindlerova Mlýna.

Výhled na Krakonoše z Dlouhého doluVýhled na Krakonoše z Dlouhého dolu

Foceno telefonem CAT S61.

Rozpis po dnech

infocentrum ve Špindlerově Mlýně (720 m) –dolní stanice vleku Krakonoš – pod vlekem nebo po bývalé sjezdovce ke koncové stanici vleku – po vrstevnici průchod lesním průsekem k rozcestníků červené turistické značky se žlutou – po žlutě značené Judeichově cestě stoupavým traverzem jižními svahy Kozích hřbetů – pořád po žluté (Judeichova cesta odbočuje doprava dolů k najpojení na Starou Bucharovu cestu) – pozor lavinový terén – traverz Tetřevího žlabu – napojení na červeně značenou Starou Bucharovu cestu a po ní k rozcestníku Kozí hřbety – Krakonoš (1421 m) – sjezd po červené značce Starou Bucharovou cestou k odbočce na Judeichovu cestu a ní do Hrazeného dolu – dojezd ke Svatopetrskému potoku s přebroděním – po zelené turistické značce do Špindlerova Mlýna