Severní sjezd z Felskarspitze (2509 m) v Radstätern Tauern

Výstup a sjezd z Felskarspitze může být pro mnohé nejzajímavější a naprosto spektakulární túrou v této části Rakouska.

Rakousko

ano

Mapa oblasti

Podrobný popis

Výstup a sjezd z Felskarspitze může být pro mnohé nejzajímavější a naprosto spektakulární túrou v této části Rakouska.

Autem přes St. Michael im Lungau a Zederhaus do Waldu před první závoru směrem na Schlierersee. Odsud se jde buď rovně kolem chatek a přes ohradník na mostek přes potok a doleva svahem po stopě na lesní svážnici. Druhou možností je sestoupit od auta 50 metrů dolů na šotolinovou cestu kolem potoka. Za mostkem přes ohradník se jde na louku vlevo kolem prázdné chaty. Svážnicí se pokračuje stále v severním svahu až na alm zhruba ve 2000 metrech.

Janička před in der hölleJanička před in der hölle

Tady přímo „do pekla“ mezi dvě skalní bariéry, které v dálce svírají roklinu. Jde se celé dopoledne ve stínu! V „in der hölle“, jak se roklina pod východními srázy Weissecku jmenuje, pokračujeme až na konec skal a první sněhovou plání se dáte doleva na hřeben. Tam, kde to jde, se stoupá na lyžích a posledních 50 metrů na vrchol pěšky.

Krásná dolinka a muldy kolem FelsalmuKrásná dolinka a muldy kolem Felsalmu

Odvážní a zkušení skialpinisté to mohou sjet i z vrcholu východním svahem, který je však hodně exponovaný a pod hřebenem strmý až 50°! Po hřebenu se dá pokračovat až pod západní stěnu Weissecku (2711 m), se sklonem 35°až 40° a vystoupit i sjet západní stěnou zpět na hřeben Felskarspitze anebo dokonce sjet severním mystickým Odenkarem přímo do Waldu, 40 až 45°.

Na hřebeni FelskarspitzeNa hřebeni Felskarspitze

Při dobrých podmínkách není nutné šlapat zpět na Felskarspitze, můžeme to pustit rovnou ze sedla mezi oběma vrcholy do „pekla“ a dolů přibližně kolem výstupové trasy.

Sjezd z Felskarspitze

Na širším sedélku pod vrcholem nasadíme lyže. Zpočátku lyžujeme po širokém hřebeni, potom doleva na západ širokým svahem 35°  do soutěsky. Muldami široké doliny pokračujeme vlevo nebo vpravo do lesa a jím až na svážnici. Ačkoli je soutěska celý den ve stínu, může tady být ubitá deska a prašan jeaž v muldách kotliny nad almem. Prašan můžeme také najít v lesíku a lese nad cestou.

Sjezd je krásně dlouhý a rozmanitý. Kromě vrcholu se nejedná o žádný extrém. Trošku strmější je pláň z hřebene do soutěsky a zbytek do 30°. Opět se jedná o nádherné lyžování a strmost nijak nechybí. Nakonec z vrcholu jsem si ji užil. V lese se jede přes padlé stromy, kde je možné si vždycky najít nějaký „extrémik“ najdu a moje žena si aspoň krásně zalyžovala v bez stressové zóně…

Přístup na začátek

Rozpis po dnech

Wald – Felskarspitze (2509 m) – Wald

Ubytování a jídlo

možností občerstvení a přespání v údolí, např. Zederhaus