Lyže G3 SEEKr 110 – lehké fošny na jakýkoliv sníh

Lyže G3 SEEKr 110 – lehké fošny na jakýkoliv sníh

G3 SEEKr patří do rodiny univerzálních a velmi lehkých „fošen“, které si lyžař po první (nejenom prašanové) jízdě zamiluje. Od jarních měsíců 2018 až po zimu 2019 jsme měli možnost SEEKry 110 důkladně vyzkoušet v různých evropských pohořích na všech možných druzích sněhu. Výsledkem bylo nadšení všech, kteří na těchto lyžích jezdili.

Údaje výrobce:

Materiál:superlehká textura svrchní nylonové vrstvy
PolyUrethane sidewall
čtyři vrstvy uhlíkových vláken třikrát propletené
7000 Titanal aluminum
3D tvarované dřevěné jádro z topolu a paulonvnie
Hmotnost: 1,51 kg jedné lyže délky 180 cm
Barevné varianty: bílá se zelenou a bílá s tmavě zelenou
Dostupné velikosti: 164, 172, 180, 188 cm
Infocena: 17880 Kč
Dodává: www.boatpark.cz
Více info na www.boatpark.cz/skialpove-lyze-g3-seekr-110-1819.html

„Extra lehká lyže v této velikosti a hravější než kdykoliv předtím, se SEEKry se snadno stoupá a z kopce si poradí s jakýmkoliv typem sněhu,“ uvádí výrobce G3 na svém webu k aktuálnímu modelu SEEKr, resp. v dámské verzi jsou ze SEEKrů tmavozeleně-bílé G3 ELLE 100, které jsou měkčí.  G3 SEEKr i G3 ELLE jsme měli k dispozici jak s osvědčeným vázáním G3 ION, tak s horkou lehkou novinkou G3 ZED.

Shrnutí od výrobce bylo slovem do pranice, a proto jsme SEEKry vzali do několika balkánských pohoří, následně koncem dubna do španělské části Pyrenejí, v květnu na deset dnů do Norska. V nové lyžařské sezóně 2019-2019 se s námi SEEKry podívaly do Vysokých Tater, Makedonie, Slovinska, Rakouska, stejně jako do fantastických prašanových sněhových podmínek v České republice.

Konstrukce lyží G3 SEEKr 110

Kanadský výrobce z Britské Kolumbie je známý svým zaměřením na lyže vhodné do hlubokého prašanu, na kterých lyžař zažije parádní jízdu i na dalších myslitelných sněhových podkladech. Standardem je u G3 také důraz na nízkou hmotnost lyží, takže i pořádné „fošny“ mají nízkou hmotnost při vyhovující pevnosti a torzní tuhosti. Lyže G3 SEEKr vychází konstrukčně z přelomového modelu G3 FINDr, ale oproti FINDrům jsou SEEKry ještě lehčí.

Základem SEEKrů je karbonová konstrukce Flyride Plus z oceňovaného modelu FINDr, kdy celkem čtyři vrstvy karbonu jsou rozděleny po dvou vrstvách nad i pod dřevěným jádrem. Masivní použití karbonu společně s dřevěným jádrem z topolu a paulovnie dostalo hmotnost lyže na krásných 1,5 kg při délce 180 cm a šířkách 139-110-127 mm.

Při zběžném pohledu zaujme nejenom barevné provedení, ale hlavně vyprofilovaný povrch lyže s průběžnými zúženími a rozšířeními. Při spojení lyží k sobě vynikne rocker vepředu v délce 56 cm, který v prašanu působí jako buldozer. Střední část je v dotyku se sněhem v délce téměř 100 cm a má malý camber. Lyže končí mírným rockerem na patě, který je i při větší délce zvolených lyží bezproblémový při otáčení v traverzech ve výstupu. U G3 je standardem zakončení lyže do mírného oblouku s krátkou rovnou částí, v níž je zároveň výřez pro uchycení paty tuleních pásů.

Praktické zkušenosti s G3 SEEKr

Ideálního prašanu si na jaře 2018 si SEEKry na různých výletech moc neužily, ale dokonale si to vynahradily v zimě 2018-2019, která prašanem úplně oplývala. Při sjezdech v Bosně a Hercegovině perfektně držely na tvrdém ledu a kličkování mezi vyčnívajícími kameny, keřy a přemrzlou trávou jim nedělalo také nejmenší potíže. V dubnových Pyrenejích byly sice spousty sněhu, ale silné větry z jihu způsobily, že povrch sněhu byl dokonale „vytuněn“ na větrem exponovaných místech saharským pískem. Ráno jsme tak lyžovali na tvrdém podkladu, který se během dne měnil od firnu až po mokrou kejdu s nažloutlou až okrovou příměsí saharského písku. Hrany lyží i skluznice si s kombinací sněhovo-pískového lyžování poradily bez ztráty kytičky.

Následné desetidenní norské skialpování nad fjordy, stejně jako na ledovcích v pohořích Jotunheimen a Hurrungane potvrdilo vhodnost SEEKrův i do jarně-letních sněhových podmínek. Deset dnů v kraťasech a tričku s krátkým rukávem se stoupalo na tvrdém až přemrzlém podkladu, který se během dne měnil v dokonalou kejdu. Na většině míst jsme kladně hodnotili „široké fošny“, které ve zmrzlých severních expozicích výborně držely na ledu, zatímco na nasvícených svazích si mohl lyžař dovolit i vysoké rychlosti, neboť plocha lyže a zvýšený přední rocker nedovoloval propadnutí v mokrém sněhu.

A co prašan? Ten přišel až v zimě 2018-2019, kde na něj bylo možné narazit všude, kde se člověk podíval. Nepočítaje Alpy, tak se ostošest prašanovalo ve Vysokých Tatrách, stejně jako v českých a moravských pohořích jak na otevřených svazích, tak v lese. V nižších i vyšších rychlostech SEEKry projížděly prašanem jako nůž máslem a bylo jen na lyžaři, jaký zvolí aktuální styl jízdy.

Stoupání na G3 SEEKr v kombinaci s pásy G3 Alpinist LT bylo snadné na tvrdém podkladu i v hlubokém sněhu. Prvotní obavy, jak to bude na 110 mm širokých lyžích vypadat při traverzech na zmrzlém podkladu vzaly po prvním výstupu za své – SEEKry držely jako přibyté.

Standardní a dámská varianta G3 SEEKr v Pyrenejích
Standardní a dámská varianta G3 SEEKr v Pyrenejích

Shrnutí G3 SEEKr 110

Pro mnohé může šířka lyže pod vázáním 110 mm zapříčinit zvýšené obočí a nechápající výraz při tvrzení, že se jedná o univerzální skialpové lyže do jakýchkoliv podmínek. Někteří dokonce SEEKry označují za splitboard, který se pouze na začátku sjezdu nespojil do jednoho prkna. Realita? Během ročního stoupání a sjíždění na SEEKrech je možné je doporučit každému, kdo není ortodoxní „běžkař“, který nedá dopustit na závodní úzké skialpové lyže o délce maximálně 165 cm. SEEKry nejsou určeny na běhání po horách, ale na kombinaci pohodového výstupu nezávodním tempem s maximálním užitím si následného sjezdu na jakémkoliv sklonu svahu a stavu sněhu.

Zaujalo mě:
  • Nízká hmotnost na tak širokou fošnu – výstup je hračka
  • Výborné jízdní vlastnosti od prašanu přes přemrzlý podklad až po jarní mokrou kejdu
  • Odolnost skluznice vůči saharskému písku v Pyrenejích

Další informace:

Kanadská firma G3 (Genuine Guide Gear) má za sebou dlouhou historii v oblasti výstroje pro aktivity ve volném zimním terénu. Její zakladatel Oliver Steffen rozvojí čistě „backcountry“ firmy s ideálním umístěním ve Vancouveru v Britské Kolumbii. K praktickému testování všech vývojových modelů to tak mají jen kousek. V České republice zastupuje G3 pražský Boatpark.

{Hodnocení – Rich snippet}

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: