Lyže G3 SENDr – mnohem víc než povedené plácačky do prašanu

Lyže G3 SENDr – mnohem víc než povedené plácačky do prašanu

Lyže G3 SENDr jsou dalším přírůstkem do nabídky kanadské firmy G3 (Geniune Guide Gear). Už pár sezon máme možnost jezdit na G3kách a vyzkoušeli jsme jich celou řadu, District Carbony, Zenoxidy, FINDry. Velkou část zimní sezóny 2016-2017 jsme prolyžovali na G3 SENDr, které na první pohled působí jako široká plácačka vhodná pouze do bezedného kanadského prašanu a ne na náš oblíbený beton. Jaké jsou dojmy z jízdy na nich?

Údaje výrobce:

Materiál:Svrchní vrstva: Premium co-extruded nylon topsheet – durable & sheds snow/ice
Bočnice: PolyUrethane sidewall – durability & dampness
Karbonová vlákna: Triaxial & Quadraxial stitched carbon fibre – strong, light & torsionally stable
Zpevnění lyže: 2 layers of 7000 series Titanal aluminum sheets – dampness & power, zesílení skluznice a hran
Jádro: Poplar Paulownia wood core – lightweight & long-lasting tuned flex
Hmotnost: 1,78 kg jedna lyže v délce 188 cm
Barevné varianty: bílo-černé
Dostupné velikosti: 174, 181, 188 a 195 cm
Infocena: 20590 Kč
Dodává: Boatpark
Více info na www.boatpark.cz

Lyže G3 SENDr jsou dalším přírůstkem do nabídky kanadské firmy G3 (Geniune Guide Gear). Už pár sezon máme možnost jezdit na G3kách a vyzkoušeli jsme jich celou řadu, District Carbony, Zenoxidy, FINDry. Velkou část zimní sezóny 2016-2017 jsme prolyžovali na G3 SENDr, které na první pohled působí jako široká plácačka vhodná pouze do bezedného kanadského prašanu a ne na náš oblíbený beton. Jaké jsou dojmy z jízdy na nich?

Martin vždy básnil o Empire Carbonech – že prý to snad byla nejlepší skialpová lyže, co měl na noze. Škoda, ze si jich moc neužil, jedna totiž zůstala s lavinou na Pamíru na Pik Komunisma v roce 2014. Na začátku zimy 2016-2017 Pavel Lichtág z Boatparku hlásil, že Districty mají ještě vydařenějšího nástupce. Silná slova! Nezbývá než to vyzkoušet a na vlastních nohou ověřit v praxi. Po vyložení z kontejneru se tenhle vzorek na příští sezónu v Boatparku moc neohřál, po namontování vázání G3 ION a oříznutí tuleních pásů s námi hned zamířil za hranice všedních dnů i Evropy.

Odletěli jsme na skialpové „soustředění“ do Gruzie, kde jsme hodlali rekognoskovat kavkazské svahy spolu s přerovským splitboardovým uskupením ProtiVětru, se kterým jsme sdíleli hlavně kulturně-společenskou část programu. Na většinu túr jsme pak vyráželi jen se Simonem, z Letky karpatských netopierov, který se krom úsměvu hodného titulní strany dívčích časopisů vyznačuje rovněž nezdolnou energií (rozuměj mladická nerozvážnost), se kterou se nadšeně pouští do prošlapávání sněhů jakékoli hloubky, strmosti a konzistence. Pro umocnění reklamního účinku společných fotografií se Simon na výpravu do Gruzie (jakož i celou zbylou sezónu) vybavil „úzkými“ G3 FINDr 94, které vedle mých šiřších G3 SENDr působí skoro jako běžky.

G3 SENDr má totiž pod patou mocných 112 mm, vyrábí se v délkách 174 cm, 181 cm, 188 cm a 195 cm. Parametrům široké prašanovky odpovídá i 139 mm ve špičce a 127 mm na patě lyže. U G3 ale široká lyže neznamená těžkou lyži, ba naopak. Vývojáři G3 uplatnili svoje letité zkušenosti s používáním karbonu a srazili hmotnost SENDRů na krásných 1,62 kg (174 cm) až 1,85 kg (195 cm). SENDry jsou tak přes svou šířku dostatečně lehké na to, aby hravě zvládly i větší túru. Pod pojmem větší túra si můžete představit aspoň půldenní stoupání se SENDry na nohou nebo na batohu. To byl přesně náš plán ve svazích za novým gruzínským lyžařským střediskem Tetnuldi, podle místních prý ještě neježděných.

G3 SENDr & Beton Ski Team od PROTI VĚTRU na Vimeo.

G3 SENDr v kavkazském prašanu

G3 SENDry zaplouvají do kavkazského prašanu jako nůž do rozměklého másla a hned po prvních obloucích jsem z této lyže nadšený. Skvěle nese, zároveň lehce zatáčí a díky hmotnosti je lyže i výborně obratná. To v místních podmínkách přijde více než vhod. V oblasti Tetnuldi nás kromě širokých plání čeká i nemálo her na kličkovanou mezi skalami. SENDry si i při malých obloucích vedou překvapivě dobře. Točení jim problém nedělá a dobře drží stopu.

A právě tady se láme u širokých lyží chleba. Jakmile se s „plácačkami“ dostanete do techničtějšího terénu nebo do tvrdšího sněhu, radost z jízdy často vystřídá jen snaha to nějak ukočírovat. Moudré kanadské hlavy u SENDrů ale zvolily plochou konstrukci s malým rockerem. Právě malý rocker může za to, že se maximalizuje délka aktivní hrany lyže. Tím se SENDry odlišují od velké řady konkurence a díky tomu jsou mnohem víc než  „jenom” prašanovkou; směle je totiž můžete vzít do tvrdšího i strmějšího terénu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
G3 SENDr v akci

G3 SENDr ve strmém a tvrdém gruzínském terénu

To jsme udělali i my se Simonem. SENDry se elegentně vytočily z úzkého a přes 50stupňů strmého žlabu, kde bylo třeba si skákaným obloukem najít cestu strmým prašanem, přerušovaném skalkami.

Nezklamaly ani další den, kdy jsme sjížděli krásnou, místy trochu exponovanou linii. Pracovně jsme ji nazvali Tatranská rampa. Skoro jako v našich „domovských” Vysokých Tatrách se tu nepříjemně často střídal prašan a ufoukané desky. To vše ve sklonu kolem 45-47 stupňů, kde člověk nemůže oblouky házet úplně nekontrolovaně.

Na tvrdém si SENDry vedly překvapivě dobře, to díky své tuhosti v torzi. Do zledovatělé pláně se spolehlivě zakousnou a drží, aniž by vibrovaly a třepaly se jak ratlík. Tím si mě definitivně získaly. Široká lyže, co Vás krásně nese v prašanu a zároveň je na ní absolutní spoleh v tvrdém nebo větší rychlosti… co víc si přát?

Pokud hledáte pořádné fošny, na kterých se nejenom královsky svezete v prašanu a které Vás zároveň spolehlivě podrží na tvrdém sněhu nebo v techničtějším terénu, zkuste tuhle perlu v nabídce Boatparku!

Zaujalo mě:
  • parádní jízdní vlastnosti v prašanu
  • tuhost v torzi, takže výborné na zledovatělých pláních a ve strmých žlabech
  • tuhost v torzi, takže výborné na zledovatělých pláních a ve strmých žlabech

Další informace:

Kanadská firma G3 (Genuine Guide Gear) má za sebou dlouhou historii v oblasti výstroje pro aktivity ve volném zimním terénu. Její zakladatel Oliver Steffen rozvojí čistě „backcountry“ firmy s ideálním umístěním ve Vancouveru v Britské Kolumbii. K praktickému testování všech vývojových modelů to tak mají jen kousek. V České republice zastupuje G3 pražský Boatpark.

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: