Testování nových lyží K2 v Söldenu v listopadu 2015

Testování nových lyží K2 v Söldenu v listopadu 2015

Ve dnech 10. až 11. listopadu 2015 uspořádalo české zastoupení americké firmy K2 testování novinek na letošní zimní sezónu v rakouském ledovcovém středisku Sölden. Počasí nám vyšlo dokonale, jen hromady čerstvého prašanu na rozdíl od loňského roku nějak pochyběly. To nám ovšem nevadilo a pojezdili jsme na nových modelech lyží vše, co se dalo.

Po podvečerním příjezdu do penzionu v Hubenu byla připravena podrobná prezentace o aktuálních novinkách u lyží a bot K2, stejně jako u „pintech“ vázání Marker Kingpin v podání zástupců firmy CAMPING GAZ CS s.r.o. zastupující tyto lyžařské firmy v České republice a na Slovensku. U klasických sjezdových lyží přejmenovala K2 na sezónu 2015-2016 vše, co se dalo. Objevila se řada zajímavých nových názvů jako Luv Machine, FulLUVit, apod.

Nové označení lyží samozřejmě nebylo hlavní novinkou K2 pro nadcházející sezónu. Tou je konstrukce lyží Konic, která lyže člení na více a méně namáhané časti. Osa lyže je společně se špičkou a patou odlehčená a na bocích je použita „hustší“ kontrukce. K tomu jsou nejvíce zatěžované části vepředu a vzadu jsou zesíleny karbonovými vlákny v křížové konstrukci pro zvýšení torzní tuhosti. Boční části s hranami, na něž lyžař a terén působí maximálními silami, jsou zesílené titanalovou konstrukcí Metal laminate. Dalšího vylepšení je dosaženo patentovanou technologií Triaxial braiding spočívající v zaplétání laminátových vláken kolem dřevěného jádra. Pro porovnání tak iKonic 85Ti je o 168 gramů lehčí než Rictor 82Xti při stejné délce 177 cm. Konstruktéři tvrdí, že díky technologii Konic se významně snižují nepříjemné vibrace ve vyšších rychlostech a přejezdech terénních nerovností. Zatímco většina zúčastněných jezdila na různých iKonicích a Konicích, osobně jsem měl možnost si toto nové řešení konstrukce lyže vyzkoušet při praktickém testování jenom na freeridových Pinnacle 95.

Dámy mají k dispozici různé „Luv“ modely jako OoolaLuv, Luv Struck, Beluved, Luvit a Luv a k tomu freeridové Luv Boat 108 a FulLUVit 98Ti. Čtyři skialpové dámské modely jsou označeny standardně Talkback 82 ECOre, Talkback 96, Talkback 88 a Talkback 80.

U bot K2 oprávněně zdůrazňuje, že jsou schopni obout téměř kohokoliv, když jsou boty nabízeny pro tři různé šířka chodidel – úzké 97, standardní 100 a široké 102 mm. Vnitřní botky u freeridových Pinnacle jsou vypalovací Intuiiton ve třech variantách podle toho, co vše je vypalovací – precisionfit tour, luxfit tour a cushfit tour.  U freeridových bot Pinnacle jsou výměnné přední a zadní díly podrážky mezi klasickými sjezdovými a „chodící“ freeridovou/skialpovou podrážkou. Pro freeride nabízí Pinnacle rozšířenou třetí přezku na komínu a 45 mm široký velcro pásek místo čtvrté přezky se zjednodušeným zapínáním pomocí přezky.

Na svátek Martina, který tentokrát nepřijel na bílém koni, ale se sluncem na modré obloze, jsme v ranních hodinách vyjeli po Gletscherstrasse do testovacího centra K2 u ledovce Rettenbach. Na vyzkoušení byly boty Pinnacle 130 a 110, a pro klasiky také Spyne 130 s extra výztuhou komínu powerfuse. Kolegové klasičtí sjezdaři si pochvalovali různé modely klasických sjezdových lyží od nejvyššího modelu K2 iKonic 85Ti přes K2 iKonic 80Ti až po běžné Konicy. Z klasických dámských lyží byly k testování LUV Machine 74Ti nebo třeba OooLa LUV 85Ti.

Nejvíce očekávanou novinkou k vyzkoušení byla nová kilová univerzální skialpová lyže Wayback 82 ECOre, která má díky změněné konstrukci a materiálům hmotnost přibližně o 200 gramů menší než klasický Wayback 82. Podrobně se této lyži věnuje samostatný článek Recenze univerzálních ekologických skialpových lyží K2 Wayback 82 ECOre.

Z dalších skialpových byly k vyzkoušení Wayback 96, Wayback 88 a Coomback. Z freeridových lyži jsme dobře zajezdili na zelených Pinnacle 95 v délce 177 cm s parametry 132-95-115 mm (další délky jsou 170, 184 a 191 cm, poloměr 17 m u délky 184 cm) s použitím nové technologie Konic. Jezdili jsme převážně na tvrdém podkladu od prvotních oblouků na sjezdovkách různého stupně obtížnosti až po volné terény vedle sjezdovek, kde byl dostatek sněhu. Podklad mimo sjezdovky byl tvrdý, přemrzlý, a docela rozbitý. V odpoledních hodinách došlo vlivem slunce na některých pláních ke změknutí sněhu, takže i kejda byla. Lyže tak bylo možné vyzkoušet v nejhorších možných podmínkách. Na druhou stranu byla škoda, že aspoň někde nebyl kus prašanu.

Na závěr testovacího dne jsme ještě dvě hodiny zkoušeli funkčnost a uživatelskou přívětivost nového splitboardového vázání K2 Kwicker, aneb dokonale jednoduché a lehké řešení. Rychlost přepínání z chůze na sjezd je s novým vázáním K2 natolik vysoká, že s výjimkou závodníků na skialpech je splitboardista dnes rychlostně rovnocenný. K vázání K2 Kwicker a splitboard K2 bude brzy podrobný článek.

Praktické testování bylo sice jenom jednodenní, ale každý mohl vyzkoušet lyže dle vlastního výběru za obvykle nepříznivém sněhovém podkladu.

Předchozí: V Söldenu jsme vyzkoušeli zimní novinky K2 na zimu 2014-2015

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: